انتشار نسخه آزمایشی Windows Server 2016

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی سایت NewAdmin.ir . مدتی است که شرکت مایکروسافت به شدت در حال کار بر روی توسعه سیستم عامل های جدید سرور و دسکتاپ شرکت خود می باشد. این شرکت با رویکردی جدید این سیستم عامل ها رو توسعه میدهد و اهداف طولانی مدتی را برای آنها در نظر گرفته است. گویا توسعه شرکت مایکروسافت بر روی جدیدترین سیستم عامل خود یعنی Windows Server 2016 پایان یافته است و به تازگی نسخه آزمایشی این سیستم عامل را برای تست نهایی شرکت های تولید کننده سخت افزار و کاربران حرفه ای خود عرضه کرده است.

این نوع نسخه از سیستم عامل را که شرکت مایکروسافت عرضه میکند نسخه نهایی نیست اما بسیار نزدیک به نسخه نهایی می باشد. این نسخه صرفا جهت بررسی های نهایی و رفع ایرادات کوچک احتمالی عرضه می شود. اکثر متخصصین شبکه با دانلود این نسخه از سیستم عامل ها قصد دارند هرچه سریع تر خود را با جدیدترین تکنولوژی های استفاده شده در این سرور آشنا سازند و به سرعت پس از نهایی شدن نسخه سیستم عامل از آن در شبکه های خود استفاده کنند. لازم به ذکر است دوستان باید جهت استفاده از این سیستم عامل در نقاط حساس زیر بار در شبکه خود کمی بیشتر صبر کنند زیرا احتمال وجود مشکلات اندکی در ساختار این سیستم عامل هنوز وجود دارد. در گذشته پست هایی در رابطه با تغییرات جدید در این سیستم عامل خدمت شما دوستان و همراهان ارائه کرده بودیم. اکنون در ادامه مجددا برخی تغییرات جدید و مهم به وجود آمده در این سرور را جهت روشن تر شدن نظر عزیزان ذکر میکنم.

 

تغییرات جدید Windows Server 2016

 

  • طراحی و توسعه Nano Server
  • طراحی و توسعه ساختار Windows Container
  • ویژگی های جدید در سرویس Clustering
  • ایجاد قابلیت های جدید و بسیار کاربری در Remote Desktop Services
  • ایجاد قابلیت های جدید در بخش Storage Service
  • بروز رسانی قابلیت های Hyper-V در این سرور و ایجاد قابلیت های جدید 

 

در چند روز گذشته شاهد ارائه جدیدترین نسخه Beta نرم افزار مجازی سازی شرکت Vmware نیز بودیم. شاید رقابت این دو غول صنعت IT باعث انتشار نزدیک به هم این دو محصول بوده ولی آنچه برای ما به عنوان کارشناس این حوزه مهم و حیاطی است استفاده به موقع از این فرصت طلایی جهت آزمون و آشنایی هرچه بیشتر این محصولات است. در ادامه لینک دانلود این نسخه از سیستم عامل را برای آن دسته از متخصصین شبکه که دوست دارند همواره بروز باشند قرار میدهیم.

دانلود Windows Server 2016 Evaluation

Download

دانلود Nano Server 2016 Evaluation

Download

Pass : newadmin.ir

راهنمای نصب Nano Server

درباره نویسنده

محمد جلالیان

پاسخ دهید