انتشار نسخه نهایی سرور 2016 مایکروسافت

همانطور که در جریان هستید حدود 2 هفته پیش نسخه آزمایشی سرور 2016 مایکروسافت را برای شما دوستان قرار دادیم. در پست قبلی قول آن را دادیم که در آینده ای نزدیک مایکروسافت نسخه نهایی این سرور را ارائه کند. خوب شرک مایکروسافت این بار خیلی سریعتر از حد انتظار ما نسخه نهایی را آماده و در اختیار شرکت ها و شرکای تجاری خود قرار داده است. این شرکت ها آماده هستند تا جدیدترین نسخه سیستم عامل این شرکت را بر روی سرورهای خود نصب و راه اندازی کنند.

ویندوز سرور 2016 مایکروسافت در چند نسخه مختلف برای کاربران خود عرضه شده است که افراد وابسته به نوع کار خود آنها را تهیه میکنند. در این بخش نام و برخی از ویژگی های نسخه های سرور را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

نسخه های سیستم عامل سرور 2016

 

Editions Description Licensing model CAL requirements
Windows Server 2016 Datacenter For highly virtualized datacenter and cloud environments Core based WS CAL
Windows Server 2016 Standard For physical or minimally virtualized environments Core based WS CAL
Windows Server 2016 Essentials For small businesses with up to 25 users and 50 devices Processor based No CAL required
Windows Server 2016 MultiPoint Premium Server For Volume Licensing customers in Academic segments only Processor based WS CAL+RDS CAL
Windows Storage Server 2016 Standard and Workgroup editions available in the OEM channel only Processor based No CAL required
Microsoft Hyper-V Server 2016 Free hypervisor download NA NA

 

 

همانطور که مشاهده میکنید این سیستم عامل دارای نسخه های متفاوتی می باشد. این نسخه ها از لحاظ نوع License و یا نوع عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند. در گذشته به برخی از نوع های جدید این سیستم عامل و ویژگی های جدید آنها اشاره داشتیم. ما قول آن را میدهیم که در آینده با جزئیات بیشتری این نسخه ها را بررسی و تفاوت های دقیق آنها را بازگو کنیم.

 

در انتها سایت NewAdmin نسخه اصل و دست نخورده این سیستم عامل جذاب و دوست داشتنی را برای شما عزیزان به اشتراک میگذارد. امید آن است که متخصصین شبکه بتوانند بهترین استفاده ها را از نسخه جدید سیستم عامل شرکت مایکروسافت در شبکه های خود داشته باشند.

اگر این نسخه را در شبکه خود نصب و راه اندازی کردید، تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

Download

درباره نویسنده

محمد جلالیان

پاسخ دهید