خطای اتصال USB در ESXI 6.5 و نحوه برطرف نمودن آن

استفاده از دانگل های USB در چند سال گذشته به عنوان یکی از راه کارهای مثبت در حفظ حقوق تولید کنندگان نرم افزار در کشور مورد استفاده قرار گرفته است , هرچند برخی از این قفل از نظر امنیتی در سطح پایینی هستند ولی داشتن یک روش امنیتی هرچند ناقص یهتر از نبودن آن است. البته در این پست قرار نیست به این موارد بپردازیم و کل بحث حول خطای اتصال USB در ESXI 6.5 و نحوه برطرف نمودن آن است .
دوستانی که سابقه بیشتری درکار با این قبلی سرویس ها مخصوصا ESXi دارند حتما به یاد دارند که,  برای اتصال این دانگل ها به ماشین مجازی داخل Host با چه دردسر های مواجه بودیم , چون کلا این hypervisor قابلیت متصل کرد سخت افزارهایی از این قبیل را نسخه های اولیه نداشت تا با انتشار نسخه های بالاتر این مشکل برطرف شد و در نسخه های نهایی Esxi 5.x قابلیت کار در فرایند vMotion نیز به این سرویس اضافه گردید.

اما طی چند هفته گذشته که نسخه نهایی Esxi 6.5 U1 منتشر شده است مشکلاتی با برخی از دانگل های قدیمی بروز کرده که ما را بران داشت مطلبی در این باب و در جهت برطرف کردن این مشکل منتشر کنیم . البته این مطلب برگرفته از مطالب سایت VMware و تجربیات دیگر کاربران است .
اگر شما از دانگل های USB به هر دلیل در فضای مجازی شبکه خود استفاده می کنید , پس از بروز رسانی به آخرین Patch نسخه 6.5 ممکن است با خطا های مانند عدم شناسایی دانگل و یا خطا در عملکرد آن مواجد شوید .(مثال : دانگل هایی که شرکت ه.س استفاده می کند که با نام Wibu شناسایی می گردد)
این خطا به این صورت نمایان میشود ؛ که در لیست سخت افزار های ماشین مجازی دستگاه USB وجود دارد ولی نرم افزار مربوط به قفل سخت افزار را شناسایی نمی کند.
یا در مورد دیگری کلا قفل در پنل ESXI جهت اضافه کردن به ماشین مجازی مشاهده نمی شود.


اما مشکل چیست و راه حل آن ؟

این خطا به این دلیل رخ میدهد که با بروز رسانی Hypervisor به نسخه های جدیدتر به صورت خود کار پشتیبانی از نسل قدیم دستگاهای USB در Host غیر فعالی میشود و برای این کار کافی است دستور زیر را محیط Shell سرور ESXi وارد کرده وسپس سیستم را Reboot کنید .

esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE

درواقع با اجرای این دستور درایورهای قدیمی USB  مجدد فعال می شوند و دانگل USB  به لیست تجهیزات اضافه میگردد.

درباره نویسنده

علی رضا یزدان پناه

۳ دیدگاه

  1. ابراهیم Reply

    با سلام ممنون از اموزش خوبتون امکان دارد تمام دستورات کامندی این موضوع رو از اول بیان کنید

  2. masoud Reply

    سلام
    عرض ادب و احترام
    مطلب فوق راجب ورژن ۶.۷ صدق میکنه میشه لطفا راهکارتون را راجب ورژن ۷ بگین؟

  3. hamid Reply

    سلام مهندس.ممنون از مطلب خوبتون.خیلی امیدواری ایجاد کرد ولی دستور رو زدیم همون مشکل قبل هست
    دستور دیگه ای هستش؟؟؟؟

پاسخ دهید