وداع با VCenter Server مبنتی بر ویندوز

نسخه بعدی  سرویس پرکاربر و قدرتمند  Vcenter که VMware منتشر خواهد کرد دیگر مبتنی ویندوز نخواهد بود (vSphere 6.7 Notes Release). طبق اعلام رسمی وبلاگ VMware این شرکت زین پس نسخه Vcenter سرور تحت ویندوز را منتشر نخواهد کرد !!
در ادامه به چرایی این مورد خواهیم پرداخت

چرا VMware سرور vCenter مبتنی بر ویندوز را منتشر نخواهد کرد؟

شرکت VMware به طور مداوم در تلاش است تا مدیریت مرکز داده و مدیریت چرخه فناوری اطلاعات را ساده سازد. یکی از راه های دستیابی به این هدف ، ساده سازی استقرار سرور vCenter ، بستر مدیریتی متمرکز برای محیط های vSphere است.
سرور vCenter Appliance (VCSA) اولین بار با انتشار vSphere 5.0 معرفی شد و از آن زمان تاکنون تکامل یافته و به الگوی قطعی استقرار سرور vCenter تبدیل شده است. مدتی است که VMware مزایای مدل استقرار این سرور را نسبت به ویندوز خود تبلیغ می کند. با انتشار نسخه Vsphre 6.5 بسته های بروز رسانی Vceneter تحت ویندوز نیر منشترمی شد.
قابلیت های منحصر به فرد VCSA مانند پشتیبان گیری مبتنی بر file-based ، به روزرسانی یکپارچه و با به وسیله Patch ، سرویس High vCenter و مزایای فوق العاده و قابل توجه دیگر درعملکرد سرویس VCSA را به اولین انتخاب برای سرور vCenter کرده است.

علاوه بر این ، VMware توانسته است درکنار نوآوری های جدید با توجه به ماهیت یکپارچه Pakage ها به سرعت بیشتر در سرورVCenter دست پیدا کند. سرانجام ، با VCSA ، VMware می تواند پشتیبانی از کل Stack سرویس vCenter Server از جمله برنامه vCenter Server ، سیستم عامل اصلی (Photon OS) و پایگاه داده (vPostgres) را فراهم کند.
با این کار ، VMware توانسته است اطمینان کاربران به گونه ای جلب کند که در حالی که دارای یک منبع واحد برای به روزرسانی ، Patchهای امنیتی و پشتیبانی هستند ، سیستمی متمرکز وا پیادار داشته باشند .در واقع مدل VCSA به سادگی الگوی بهتری برای استقرار سرور vCenter و مدیریت چرخه است.

اکنون بهترین زمان برای انتقال همیشگی به vSphere 6.5 است. نسخه های 6.5 نسخه vSphere و VCSA اکنون بیش از 9 ماه است که آزمایش شده اند و مشتریان واکنش بسیار مثبت نسبت به VCSA نشان داده اند وهمین واکنش ها نشان میدهد که این سرویس چقدر بهتر از همتای آن ، سرور vCenter برای ویندوز است.
مشتریانی مانند Brandon Lovelace از کالج سانتا باربارا سیتی اظهار داشتند که “Appliance vCenter واقعاً مدیریت و به روزرسانی ها را ساده می کند”. نایلان شاکیا از CenturyLink می گوید: “VCSA به CenturyLink Cloud اجازه داده است تا تهیه و نگهداری از ارائه ابرهای عمومی مبتنی بر VMware را ساده و خودکار کند. استقرار ، Patch ها و به روزرسانی 130 مرکز vCenters توزیع شده در سطح جهانی یک کابوس مدیریتی بدون VCSA خواهد بود. ”

ارائه نرم افزار ها به صورت appliance باعث آسان تر شدن فرایند گسترش می شود که این به خودی خود باعث می شود تا تمرکز مشتریان بروی زیرساخت باشد بیشتر بروی حجم کاری و نرم افزار ها معطوف شود. وظایف نگه داری و downtime ها به حداقل خود می رسند زیرا وابستگی به فرایند patch کردن های ماهانه از بین می رود .مشتریانی که هنوز به vcsa مهاجرت نکرده اند بهتر است هرچه زودتر برنامه ریزی خود برای این کار را انجام دهند و بعد از ارئه شدن نسخه مورد نظر آن را نصب نمایند.

منبع

درباره نویسنده

ساسان سلجوقی

پاسخ دهید