راه اندازی سرویس KMS در سایت NewAdmin

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان و همراهان همیشگی سایت خبری آموزش NewAdmin و همچنین عزیزانی که به تازگی به خانواده NewAdmin پیوسته اند. امروز خبر خوبی برای دوستان و همراهان عزیز سایت داریم و اون ، خبر راه اندازی سرویس KMS بر روی سرور سایت NewAdmin است با قابلیت رجیتسر کردن Windows Server 2016.

اکثر دوستان و همراهان پس از نصب و راه اندازی سیستم عامل ها و مجموعه های نرم افزاری مایکروسافت مانند Office با مشکل فعال سازی این ابزارهای کاربردی مواجه  هستند. با توجه به تحریم ها و موانع زیادی که بر سر خرید لایسنس های قانونی و قابل اطمینان این محصولات وجود دارد اکثر کاربران اقدام به فعال سازی این محصولات با استفاده از فایل های گوناگون می کنند. برخی از این فایل ها حتی با تغییراتی که در سیستم عامل یا نرم افزار شما به وجود می آورند، اغلب سیستم را دچار ایرادات و عیب های نا خواسته ای میکنند.

امروز تیم فنی سایت سرویس KMS مایکروسافت را که روشی کاملا استاندارد و قابل اطمینان جهت فعال سازی محصولات مایکروسافت می باشد را بر روی سرور مجموعه راه اندازی کرده و آن را برای استفاده در اختیار کاربران همیشگی سایت NewAdmin قرار داده است.

این سرویس توانایی فعال سازی نسخه های Enterprise و Professional سیستم عامل های 7 ، 8 و 10 مایکروسافت به همراه نسخه مشابه محصولات Office 2013 و Office 2016 را نیز دارا می باشد.

کاربران کافی است جهت استفاده از این سرویس برای فعال سازی سیستم عامل های خود و یا محصول نرم افزاری Office از دستورات و راهنمایی های زیر استفاده کنند.

مجددا تاکید می شود که این سرویس یک روش کاملا اصولی و معتبر برای فعال سازی محصولات مایکروسافت می باشد و هیچ تغییر ناخوشایندی را در سیستم شما به وجود نمی آورد.

 

1- روش فعال سازی سیستم عامل با KMS

برای فعال سازی سیستم عامل های ذکر شده در بخش بالا شما کافی است سرویس چک لایسنس سیستم عامل خود را جهت کنترل معتبر بودن آن به نام سرور این سایت تغییر دهید . برای انجام این کار ابتدا محیط CMD را به صورت Run As Administrator اجرا کنید و سپس یکی از دو دستور زیر را در داخل آن اجرا کنید

slmgr /skms KMS.NewAdmin.ir

OR

slmgr /skms KMS2.NewAdmin.ir

پس از اجرای این دستور سیستم عامل شما برای کنترل فعال بودن لایسنس با سرور سایت NewAdmin ارتباط برقرار می کند . در ادامه شما با زدن دستور زیر فعال سازی سیستم خود را انجام می دهید

slmgr /ato

پس از اجرای این دستور ، در صورت انجام درست مراحل شما پیغام مربوط به فعال سازی سیستم عامل خود را دریافت خواهید کرد.

2- روش فعال سازی نرم افزار  Office با KMS

برای فعال سازی نرم افزار Office شما باید در ابتدا محیط CMD را به صورت Run As Administrator اجرا کرده و سپس با استفاده از دستورات این محیط به محل نصب نرم افزار خود بروید. در این مثال ما به مسیر نصب نسخه 64 بیتی Office 2016 خواهیم رفت. در نظر داشته باشید وابسته به ورژن نرم افزار و نوع نسخه اجرایی این دستور در سیستم عامل شما متفاوت خواهد بود

cd “C:\Program Files\Microsoft Office\Office16”

پس از ورود به محل نصب نرم افزار شما باید اسکریپ ospp.vbs را به صورت زیر اجرا کنید

cscript ospp.vbs /sethst:KMS.NewAdmin.ir

OR

cscript ospp.vbs /sethst:KMS2.NewAdmin.ir

در ادامه شما با زدن دستور زیر فعال سازی نرم افزار خود را انجام می دهید

cscript ospp.vbs /act

پس از اجرای این دستورات نرم افزار شما به صورت کامل فعال و قابل استفاده خواهد شد.

 

درباره نویسنده

محمد جلالیان

۱۶ دیدگاه

  1. majid moghadaszade Reply

    خیلی خیلی خوب بود استاد…مممنو بابت مطالب عالی تون

  2. علی وفائیان Reply

    ممنون

  3. با سلام و احترام
    ضمن تشکر از مطالب خوب وب سایت newadmin
    خواهمشند است مطلب آموزشی برای راه اندازی kms رو جهت استفاده در شبکه های داخلی قرار دهید
    منظور این است که نحوه راه اندازی این سرویس را آموزش دهید
    متشکرم و موفق باشید

    • newadmin Reply

      همراه عزیز جناب یوسفی

      درورد

      راه اندازی سرویس KMS در شبکه تقریبا راه ساده ای داره . اما نیازبه باندل سریال یا یک شماره سریال معتبر برای فعال سازی محصولات دارد .

      چناانچه شما این شماره فعال سازی را در اختیار دارید میتوانید ، با توجه به راهنمای معرفی شده در لینک زیر مراحل نصب را طی کنید

      http://www.techieshelp.com/step-by-step-guide-to-setup-kms/

      در غیر این صورت برای استفاده از سرویس KMS وب سایت NewAdmin کافی است ، دسترسی کلاینتهای شبکه داخلی را به صورت موقت یا دائمی

      بر روی پورت ۱۶۸۸ TCP به یکی از دو KMS سرور سایت فراهم شود .

  4. ضمن تشکر از پاسخ گویی تان
    در صورت امکان در خصوس باندل سریال یا یک شماره سریال معتبر یک مقدار توضیح دهید
    طبق فرمایش با استفاده از لایسنس های کرک امکان فراهم سازی این سرویس وجود ندارد؟

  5. مهدی Reply

    سلام عالییییییییییییییییی

  6. احسان Reply

    سلام مهندس بسیار متشکریم مهندس جان این لایسنس kms رو از چه طریقی میشه بدست اورد و خریداری نکرد؟ ظاهرا چند میلیون تومنه و هزینش بالاس. ایا میشه ب اشتراکش گزاشت ولو با هزینه کم؟

  7. مهندس Reply

    سلام مهندس ایا خودتون راه اندازی هم میکنید؟ هزینش رو میتونم بدونم؟

    • محمد جلالیان Reply

      سلام ، سوالی اگر دارید میتونم راهنمایی کنم تا خود شما بتونید پیاده سازی کنید …. مشکلات و سوالات رو ایمیل کنید تا پاسخ اونها رو براتون ارسال کنم و هزینه ای هم نداره 😉

  8. احسان زاد Reply

    سلام و مرسی که پاسخ دادی. میخوام بدونم خودت هم از این روش راه انداختی؟ سریال رو از کجا تهیه کردی؟ هزینه سریالش چنده؟

  9. tw Reply

    سلام . دوست عزیز با ابزارهایی مثل microsoft toolkit هم من راه اندازی کردم این سرویسو. سوالی که داشتم اینکه میتونیم با استفاده از toolkit یه ساختار سلسله مراتبی برا شعبه هامون درست کنیم که کل اکتیویشن رو یه سرور نباشه که اگه یکیش لایسنسش از بین رفت کل سازمان مشکل نخوره؟ من خیلی سرچ کردم و با kms معتب ماکروسافت باید کلاستر راه اندازی بشه. میخوام بدونم شما طرحی برای توزیع بار داری بین سرورها؟

  10. علیرضا Reply

    سلام استاد اکتویت جدید ویندوز۱۰ رو هنوز نذاشتین؟ ممنون میشم اگه بذارین

  11. مهدی Reply

    سلام . بفرمایید چه طور میشه همه سیستم های داخل شبکه رو از طریق GPO تنظیم کرد که فرایند اکتیو شدن رو از KMS به آدرس مشخصی انجام بدن ؟

پاسخ دهید